Zgłoszenia wykładów

Zgłoszenia wykładów i warsztatów na konferencję MathPAD 2009

Jeśli chcesz wygłosić wykład lub mieć warsztaty na konferencji MathPAD 2009, to wpisz swoje zgłoszenie poniżej. Jako „identyfikator” wpisz swoje imię i nazwisko, wpisz również swój e-mail abyśmy mogli  się z Toba kontaktować. Uwaga adresy e-mail są widoczne tylko dla administratora, nie są natomiast widoczne dla innych osób. Poniżej w dużym polu wpisz skąd jesteś i  co Ciebie interesuje. Podaj również tytuł swojego wykładu lub warsztatów oraz w miarę mozliwosci czas jaki potrzebujesz. To tyle? Nie zapomnij zgłosić swojego uczestnictwa (następna strona).

Jeśli chcesz się skontaktować z nami to napisz, że prosisz o kontakt. Ktoś z nas odezwie się do Ciebie.

21 comments on “Zgłoszenia wykładów

  1. Jestem nauczycielka matematyki, LO w Katowicach. Słyszałam wiele dobrego o tej konferencji, dlatego chciałabym wziąć w niej udział w tym roku. Zastanawiam się czy ktoś mógłby opowiedzieć jak się robi wykresy funkcji i różnych typów rownań w Excelu? Wiem również, że Excel da się ładnie zastosować w nauczaniu rachunku prawdopodobieństwa, ale nie wiem jak. Może ktoś mi w tym pomoże?

  2. Z wielką radością odebrałem wiadomość o tym, że w 2009 roku zorganizowana zostanie kolejna konferencja MathPAD. Brałem już udział w dwóch poprzednich i muszę przyznać, że także w przyszłości będę z niecierpliwością oczekiwał na kolejne MathPAD’y. W tym roku chciałbym zaprezentować w swoim wykładzie bardzo rozbudowaną strukturę rodziny okregów doskonałych w trójkącie i przedstawić to, co na ich bazie udało mi się uogólnić (okręgi, prosta i punkty Soddy’ego, punkt Gergonne’a oraz inne punkty pokrewne), a także pewne stałe w dowolnym trójkącie. Obok tego wykładu chciałbym przygotować także warsztaty z zakresu zastosowań programu Geometer’s Sketchpad w nauczaniu geometrii. Być może zdążę także przygotować wykład na temat podwójnej bisekcji trójkąta. Jest to jednak materiał dość obszerny i wymagający sporego nakładu pracy. Mam nadzieję, że pozostali (liczni)uczestnicy konferencji – podobnie jak w ubiegłych latach – zaprezentują nam kolejne niezwykle interesujace tematy.

  3. Michał, to są bardzo interesujące zagadnienia ale czy mógłbyś sformułować tematy twojego wykładu lub wykładów, podobnie dla warsztatów. Chciałbym dopisać je do listy na stronie konferencji.

  4. Jestem pracownikiem Kolegium Nauczycielskiego oraz IV Liceum Ogólnokształcącego im KEN w Bielsku – Białej. Moja działalność naukowa skupia się na wybranych zagadnieniach związanych z zastosowaniem technologii informacyjnej w procesie nauczania i uczenia się matematyki. Jako współautorka uczestniczyłam w pracach nad tworzeniem koncepcji dydaktycznej nauczania matematyki z wykorzystaniem kalkulatorów graficznych i komputerów. Tematyka Państwa konferencji jest mi wyjątkowo bliska. Chciałabym tą drogą zapytać czy możliwe byłoby wygłoszenie w ramach konferencji MathPAD następującego referatu:
    Temat: Wpływ elektronicznych karty pracy na efektywność lektury tekstu matematycznego – wyniki badań wstępnych
    Streszczenie
    Jedną z kluczowych umiejętności decydujących o sprawnym funkcjonowaniu człowieka we współczesnym świecie, jest umiejętna praca z informacją pochodzącą z różnych źródeł i przedstawianą w różnych formach. Specjalną rolę w realizacji tego postulatu pełnią teksty matematyczne, zwłaszcza te zawarte w podręcznikach szkolnych. W referacie przedstawione zostaną wyniki badań nad rolą elektronicznych kart pracy w procesie kształtowania umiejętności pracy z tekstem matematycznym

  5. Z miłą chęcią będę uczestniczyć ponownie w konferencji. Głównie jestem zainteresowana warsztatami, dzięki którym mogłabym dowiedzieć się jak urozmaicić lekcje matematyki w liceum, a jak ułatwić sobie i uczniom rozwiązywanie zadań przy pomocy komputera (głównie Excel ze względu na jego dostępność).
    Monika Czepukojć, VIII LO w Toruniu

    • Pani Moniko, będzie nam miło spotkać się ponownie. Ponieważ zawsze najwięcej uczymy się, gdy coś robimy, to może by Pani zechciała pomóc nam w tej konferencji przygotowując jakis stosunkowo prosty, ale potrzebny temat. Jak Pani zauważyła, inna osoba prosi aby ktoś opowiedział o robieniu wykresów funkcji i równań w Excelu. Jest to akurat dobry temat dla nauczycielki/nauczyciela matematyki. Prosze pomyśleć czy mogłaby Pani coś takiego zrobić? Najlepiej to wziąć sobie do pomocy koleżankę lub kolegę i zrobic taki wykład wspólnie. W razie potrzeby chętnie zawsze służę pomocą.

  6. Jestem byłym nauczycielem matematyki. Obecnie zajmuje się kalkulatorami CASIO w Polsce. Nie uczestniczyłem do tej pory w spotkaniu MathPAD ale słyszałem duże dobrych opinii na jego temat. Chciałbym w tym roku przyjechać do Torunia a także zgłosić wykład:
    Temat: Od liczydła do Eniaca – krótka historia budowy maszyn liczących i ich wkładu w matematykę.
    Streszczenie: Człowiek od najdawniejszych czasów próbował usprawnić wykonywane przez siebie obliczenia matematyczne. Budową maszyn liczących zajmowali się wielcy matematycy i zwykli wynalazcy. Mimo że już w XVII w. powstawały tego typu urządzenia, ich prawdziwy rozwój nastąpił dopiero 2 wieki później. Po drugiej wojnie światowej mechaniczne i elektryczne urządzenia liczące, weszły do produkcji masowej. Miało to wpływ na rozwój badań matematycznych oraz sposób nauczania matematyki

    • Dziekuję za ciekawy wykład. Od dawna szukam kogoś, kto by zechciał nam przedstawić porządnie historię komputerów.

  7. Cieszę się, że bedzie możliwośc zorganizowania wystawy brył. Pragnąłbym jednak w jakis sposób uoporządkowac tę wystawę, by pewne obiekty nie powtarzały się. Ponadto dobrze byłoby, gdyby autorzy do wystawy dołączyli opis tego co będziemy oglądac. Myślę, że zobaczymy znowy bryłki Adama Kominiaka i Bogusi Klemp-Dyczek, ale dobrze byłoby też, gdyzby na wsytawie tej znalazły się wielościany ze zbioru Piotra Pawlikowskiego. Ja ze swej strony też wzbogacę wystawę – bronek pabich

  8. Witam,
    Mogę poprowadzić warsztat: Excel – “wielki brat” w nauczaniu matematyki. W tym roku prowadziłam taki warsztat na konferencji SNM w Radomiu. Uczestnicy warsztatów wcielili się w role moich uczniów z I LO Siedlce, z którymi realizuję autorski program “Matematyka z komputerem” i pracowali wg scenariusza wykonanego przeze mnie w Excelu (hipertekst z interaktywnymi lukami w wykorzystaniem automatycznie pojawiających się wykresów – po wypełnieniu luk). Zainteresowanie warsztatem przeszło moje najśmielsze oczekiwania. Myślę więc, że warto je powtórzyć w Toruniu.
    Zastanawiam się jeszcze nad wykładem. Do podjęcia decyzji potrzebuję zachęty. Mogłabym powiedzieć o realizacji swojego programu: “Matematyka z komputerem” z wykorzystaniem platformy Moodle i własnych materiałów dydaktycznych wykonanych w eXe i Excelu. Pozdrawiam serdecznie. Nauczyciel matematyki I LO – Danuta Gaul

  9. Szanowni uczestnicy przyszłej konferencji mathPAD 2009! Na najbliższej konferencji zamierzam wygłosić referat pt. „Modelowanie rzeczywistości – jak w komputerze przegląda się świat”. Szczegółów nie zdradzam! Niech to będzie niespodzianka. Ponadto zamierzam przeprowadzić szkolenie z MuPADa, ale dla osób już nieco zaawansowanych – planuje na to sześć godzin. To na razie wszystko – Robert Skiba (współorganizator konferencji mathPAD 2009)

  10. Witam,
    Na tegorocznej konferencji chciałbym przeprowadzić szkolenie „LaTeX dla nauczycieli matematyki”. Szkolenie przeznaczone byłoby dla osób, które do tej pory nie miały kontaktu z LaTeXem. Po jego zakończeniu uczestnicy byliby w stanie przygotowywać w LaTeXu typowe materiały szkolne – konspekty lekcji, sprawdziany dla uczniów itp. Planowany czas szkolenia 6 godzin. Szkolenie takie przeprowadziłem na poprzedniej konferencji i cieszyło się ono sporym zainteresowaniem. Mógłbym również przygotować inne szkolenie przeznaczone dla osób które znają już LaTeXa ale chciałyby poznać bardziej zaawansowane możliwości tego programu. Na szkoleniu tym omówiłbym kilka ciekawych pakietów LaTeXa przeznaczonych do tworzenia grafiki matematycznej, powiedziałbym jak tworzyć prezentacje podobne do tych tworzonych w programie PowerPoint, a może nawet omówiłbym zagadnienia związane z umieszczaniem dokumentów matematycznych na stronach www. Nie jestem tylko pewny czy to drugie szkolenie byłoby interesujące dla uczestników konferencji. Osoby w nim uczestniczące powinny znać przynajmniej podstawy LaTeXa.
    Pozdrawiam,
    Bartosz Ziemkiewicz

  11. Witam,
    jeśli byłoby zainteresowanie, to mogłabym poprowadzić warsztaty: „Jak szybko i ładnie przygotować pracę klasową z matematyki z wykorzystaniem programów Grapher i LyX na platformie Mac OS X”. Wiem, że Państwa wydział jest wyposażony w pracownie w komputerami Apple, więc gdyby było zainteresowanie podobnymi warsztatami (dla początkujących użytkowników Mac OS X i LyX – to taki TeX dla opornych), to mogłabym coś podobnego przygotować.

  12. W pracy z uczniami często chcielibyśmy rozwiązanie ciekawego zadania
    zilustrować przykładem graficznym. Kreda
    i tablica w szkole XXI wieku już nie wystarczają.
    Na tegoroczną konferencję proponuję wykład pt. „Wykorzystanie możliwości grafiki CAS w pracy nauczyciela matematyki”. Słuchacze dowiedzą się w jaki sposób korzystać z opcji grafiki, a także jak tworzyć proste animacje w CAS. Wykład będzie ilustrowany licznymi przykładami szkolnymi.

  13. Proponuję poprowadzenie wykładu pt. „Wybrane stałe matematyczne i wykorzystanie MuPADa do badania ich własności”.

  14. Witam,
    jestem nauczycielem matematyki z LO św. Marii Magdaleny w Poznaniu i chciałbym poprowadzić warsztaty, w czasie których pokażę, jak wykorzystać tablicę interaktywną, emulator kalkulatora graficznego oraz programu GEONExT na lekcjach matematyki. Szacowany czas: 2 h.
    Temat: Zastosowanie nowych technologii na lekcjach matematyki w szkole ponadgimnazjalnej.

  15. Zgłaszam 45-minutowy wykład „Organizowanie kolokwiów z programowania”. Od kilku lat prowadzę przedmiot „programowanie stukturalne” na Wydziale Matematyki i Informatyki UWM w Olsztynie. Chciałbym podzielić się swoimi przemyśleniami i zdobytym doświadczeniem na temat jednej z technik pomiaru umiejętności szeroko pojętego programowania.

    Zdaję sobie sprawę, że przekroczyłem dopuszczalny termin zgłaszania referatów. Przyjmę ze zrozumieniem ewentualną decyzję o odrzuceniu mojego referatu w tym roku. Niezależnie od tego deklaruję swój udział w konferencji.

    • Andrzej, dzięki serdeczne za zgłoszenie. Obawiam się, że ten temat dość mocno odbiega od naszej tematyki. No i poza tym to mamy wlasciwie program juz zamkniety. W dniu dzisiejszym zapełniliśmy ostatnie wolne miejsca w wykladach i warsztatach.

  16. Tytuł wystąpienia: O średnich liczbowych i nierównościach między nimi.

    Streszczenie:
    Planuje się opracowanie propozycji kółka matematycznego dla szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych na temat średnich liczbowych, nierówności między nimi i ich zastosowań, ze szczególnym uwzględnieniem interpretacji geometrycznych oraz zastosowaniem narzędzi informatycznych do wykonywania potrzebnych rysunków.

  17. Temat: Twierdzenie Menelaosa w przestrzeni.

    Streszczenie: Wśród wielu analogi jakie obserwujemy dla trójkąta i czworościanu chciałabym zaprezentować kolejną, mianowicie twierdzenie Menelaosa. Rozpocznę od twierdzenia na płaszczyźnie, a następnie przedstawię dowód oraz ciekawe zastosowania analogicznego twierdzenia w przestrzeni dla czworościanu.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s